24 oktober 2011

Karl Lagerfeld Net-a-Porter

Designer Karl Lagerfeld brengt volgend jaar twee nieuwe én betaalbare kledinglijnen op de markt. De hoofdontwerper van Chanel wil dat zijn naam meer los wordt gezien van het Franse modehuis en lanceert daarom de lijnen Karl Line en Karl Lagerfeld Paris-collectie.

Karl Lagerfeld
©  getty


De 78-jarige ontwerper wil met zijn gloednieuwe lijnen bovendien een grotere doelgroep aanspreken.
Karl Line, een rock 'n roll-achtige collectie, zal in de winkels hangen voor prijzen van 60 tot 300 euro. Heel wat minder dus dan het prijskaartje van een willekeurig Chanel-jasje. Vanaf 25 januari 2012 is Karl Line verkrijgbaar via de online webshop Net-a-Porter.
Op dezelfde datum - en tevens tijdens de Paris Fashion Week - presenteert Lagerfeld zijn Karl Lagerfeld Paris-collectie. Deze lijn wordt in samenwerking met het Italiaanse bedrijf SpA gemaakt. De prijzen liggen iets hoger dan Karl Line en beginnen bij 300 euro.

Nederlands Model
Pier Paolo Righi, directeur van Karl Lagerfeld B.V., vertelt aan de website Women's Wear Daily (WWD) over de nieuwe plannen. Hij laat weten dat het Nederlandse model Saskia de Brauw model zal staan voor Karl Line. Verder komen er pop-up Karl-boetieks, flagshipstores en waarschijnlijk tovert Lagerfeld ook nog een herencollectie uit de hoge hoed. Kortom; er is veel om naar uit te kijken.

Lagerfeld laat zelf weten dat hij het concept voor de twee kledinglijnen al heel land in zijn hoofd had. 'Ik stuitte alleen telkens op zakenpartners die net zoals Chanel of Fendi wilden worden.' De designer kreeg dus nooit de kans om betaalbare kleding te ontwerpen. Op zijn samenwerking Met H&M in 2004 na.
'Nu heb ik het gevoel dat we er klaar voor zijn. De opzet is om mooie en goede kledingstukkken te maken op een moderne en bijzondere wijze. Ik wil kleding maken die mensen graag willen dragen', aldus Lagerfeld.

Bron: De Volkskrant
24 oktober 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen