Vanavond is in het überhippe Savoy Hotel en Theater in hartje Londen de uitreiking geweest aan dertien gelukkige prijswinnaars van de BFA (British Fashion Awards) 2012.
Stella McCartney de grote winnaar tijdens uitreiking British Fashion Award. Zij kreeg twee awards. Eén voor Designer of the Year én een voor Designer Brand of the Year.
Juryrapport Designer of the Year: "Het ultieme eerbetoon aan de, erkend en internationaal geprezen, leidend Brits designer van couture, ready-to-wear, knitwear en accessoires, die de mode geleid heeft gedurende het afgelopen jaar in het Verenigd Koninkrijk en ook internationaal."
Juryrapport voor Designer Brand of the Year: "Een toonaangevend gevestigd Brits Design merk dat uitblonk en een impact heeft gehad op het internationale mode-toneel in het afgelopen jaar."
Onder de gasten bevonden zich; Samantha Cameron, Sarah Burton, Valentino en scheidend voorzitter van de British Fashion Council, Harold Tillman. Hij ontving een bijzondere prijs voor zijn bijdrage aan de groei in de britse mode-industie, nationaal én internationaal, tijdens zijn periode als voorzitter.
Diverse awards zijn uitgereikt; Uitstekende Prestatie in Mode, het Model van het jaar 2012 en The British Style Award.
Dé ontmoetingsplek voor liefhebbers van textiele vormgeving en handwerken. Het is een inloopcafé, géén lesmoment, waar je werkt met eigen materialen in eigen tempo en op eigen niveau. Iets afmaken of iets nieuws beginnen in één van de vele technieken. Inspireren en geïnspireerd worden. Deelname op woensdagmiddag € 5,00 p.p. incl. koffie/thee. Kijk voor data, locatie én overige activiteiten in rechterkolom. Als je op je telefoon kijkt, klik helemaal onderaan op internetversie weergeven.
Pagina's
▼
27 november 2012
25 november 2012
Mogelijkheid tot afhalen van de breisels
Woensdag is Handwerkcafé Zwolle weer geopend tussen 13.30 en 16.30 uur.
Iedereen die heeft meegedaan aan BREI KUNST, kan dan het breiwerk komen ophalen.
Ben je niet in de gelegenheid, laat het weten aan handwerkcafezwolle@hotmail.nl
We gaan er weer een gezellige middag van maken. Altijd weer heel interessant te zien waar iedereen mee bezig is; borduren, quilten, breien of haken.
Wil je leren breien, haken of borduren? Dat kan, kom langs en breng je eigen materiaal mee dan kunnen we je op weg helpen.
Heb je geen idee wat je wilt gaan maken? Laat je in Handwerkcafé Zwolle inspireren. Er is veel te zien.
Iedereen die heeft meegedaan aan BREI KUNST, kan dan het breiwerk komen ophalen.
Ben je niet in de gelegenheid, laat het weten aan handwerkcafezwolle@hotmail.nl
We gaan er weer een gezellige middag van maken. Altijd weer heel interessant te zien waar iedereen mee bezig is; borduren, quilten, breien of haken.
Wil je leren breien, haken of borduren? Dat kan, kom langs en breng je eigen materiaal mee dan kunnen we je op weg helpen.
Heb je geen idee wat je wilt gaan maken? Laat je in Handwerkcafé Zwolle inspireren. Er is veel te zien.
18 november 2012
BREI KUNST, een succes
Er is veel belangstelling geweest voor de tentoonstelling Rituelen met onder andere de multimediale installatie van Ellen Korth, Utilité. Ook ná het event BREI KUNST, waarbij breisels / breiwerken zijn toegevoegd aan de oorspronkelijke installatie, hebben er veel bezoekers genoten van dit kleurrijke geheel. Veel positieve reacties hebben we mogen ontvangen.
Het is fijn voor Ellen Korth en Handwerkcafé dat er zoveel belangstelling is geweest. Deelnemers én belangstellenden.
De breiwerken kunnen opgehaald worden tijdens het Handwercafé Zwolle op 28 november a.s. tussen 13.30 en 16.30 uur.
Het is dan wel een breiwerk mét een verhaal. Er is een idee geopperd dat een aantal deelnemers een eigen 'installatie' gaat maken.
Handwerkcafé Zwolle is benieuwd wat jouw breiwerk gaat doen of gaat worden. Hang je het op, leg je het neer, wordt het een item of accessoire?
Laat het weten. Stuur een foto van het resultaat en het wordt op deze weblog geplaatst.
handwerkcafezwolle@hotmail.nl
Het is fijn voor Ellen Korth en Handwerkcafé dat er zoveel belangstelling is geweest. Deelnemers én belangstellenden.
De breiwerken kunnen opgehaald worden tijdens het Handwercafé Zwolle op 28 november a.s. tussen 13.30 en 16.30 uur.
Het is dan wel een breiwerk mét een verhaal. Er is een idee geopperd dat een aantal deelnemers een eigen 'installatie' gaat maken.
Handwerkcafé Zwolle is benieuwd wat jouw breiwerk gaat doen of gaat worden. Hang je het op, leg je het neer, wordt het een item of accessoire?
Laat het weten. Stuur een foto van het resultaat en het wordt op deze weblog geplaatst.
handwerkcafezwolle@hotmail.nl
14 november 2012
Alpaca; een achtergrondverhaal
Valentín en Anastasia zijn getrouwd en hebben vier dochters en een zoon. Ze zijn beiden 38
jaar oud en hun kinderen variëren in leeftijd van 6 tot 19 jaar. Ze wonen al
hun hele leven in het dorpje Phinaya, in de regio Cusco (Peru), op 4.700 meter
hoogte in het Andes gebergte. De wind is er koud en guur en de zon is brandend
fel. Met een goede auto is het zo'n drie uur rijden vanaf het dichtstbijzijnde
stadje Sicuani. Op die hoogte is het niet mogelijk gewassen te verbouwen en de
enige bron van inkomsten voor het gezin van Valentin en Anastasia zijn hun 60
alpaca's. Ze houden de alpaca's voornamelijk voor de wol, maar ze slachten ze
ook wel eens voor het vlees en in moeilijke tijden verkopen ze de beste rassen
voor wat extra inkomen. Alpacavlees staat bekend als gezond door het hoge
eiwitgehalte en het lage vetpercentage. De rolverdeling in het gezin is
duidelijk. De kinderen gaan naar school en helpen in hun vakanties hun moeder
bij het verzorgen van de alpaca's. Na de middelbare school vertrekken de
kinderen meestal naar de stad waar ze baantjes aannemen als hulp in de
huishouding of chauffeur van een motor-taxi.
Anastasia staat dagelijks om 4 uur 's ochtends op, maakt het ontbijt klaar en gaat dan op pad met de alpaca's om ze te laten grazen. Ondertussen maken ze garens van de wol waarvan ze kleding breien. Rond 4 uur 's middags komt ze weer thuis om het avondeten te bereiden. De mannen spelen een belangrijke rol bij het scheren van de alpaca's. Elke alpaca wordt gemiddeld eens in de twee jaar geschoren. De mannen zijn ook actiever in het onderhouden van relaties en politieke betrekkingen. Ze gaan vaker naar de stad of naar een lokale markt die anderhalve dag reizen verderop ligt. Het is een ruilmarkt waar ze alpaca's, vlees, wol en kleding kunnen ruilen voor rijst, groenten, suiker, zout en andere voedingsmiddelen. Anastasia geeft aan dat het leven er de laatste jaren niet makkelijker op geworden is. De prijzen voor deze voedingsmiddelen stijgen namelijk harder dan de prijs die betaald wordt voor de wol van hun alpaca's. Hun alpaca's dalen jammer genoeg dus in waarde. Een kind een jaar naar school kunnen sturen kost minimaal 140 Peruaanse soles, terwijl de verkoop van een gezonde alpaca slechts 100 soles oplevert.
Het gezin is lid van een vereniging van alpaca en vicuña-houders, genaamd Angel de los Andes de Phinaya. De vereniging is op haar beurt weer lid van de vereniging Acrivirc. Acrivirc vertegenwoordigt ongeveer 8.000 kleine boeren die georganiseerd zijn in 50 lokale verenigingen en gemeenschappen. Acrivirc is weer lid van Coopecan. Sinds 2011 levert de vereniging van Valentin en Anastasia wol aan Coopecan, wat een zeer goede beslissing is gebleken. Doordat wolspecialisten de scheerwol voor Coopecan sorteren en classificeren kan een eerlijker prijs worden betaald aan de boer. Door te voelen, kunnen speciaal getrainde vrouwen de wol in vijf verschillende kwaliteitsklassen indelen. In plaats van dat de boer(in) een standaardbedrag krijgt per kilo, krijgt hij of zij bij Coopecan betaald naar gelang de kwaliteit van de wol. Voorheen verkochten ze de wol aan handelaren die gemiddeld 6 Peruaanse soles betaalden voor een pond wol. Dankzij Coopecan is het inkomen opgelopen tot gemiddeld 10 soles voor een pond. In 2011 hebben Valentín en Anastasia 100 pond geleverd aan Coopecan wat dus een inkomensverbetering betekent van 400 soles. Omgerekend is dat slechts 120 euro maar voor de omstandigheden waarin de familie leeft, is dat een aanzienlijke vooruitgang. De boeren leven in veelal afgelegen gebieden waar geen verharde weg naar toe gaat en geen elektriciteit is. Voor water zijn ze aangewezen op de beekjes en riviertjes met smeltwater van de besneeuwde bergtoppen en gletsjers.
Kwaliteit loont dus en daarvan zijn ook Valentin en Anastasia zich nu meer bewust. Ze weten nu beter welke alpaca's het hoogste percentage wol bezitten van hoge kwaliteit en ze kunnen daarom gerichter fokken. Ook heeft de interventie van Coopecan ervoor gezorgd dat handelaren hogere prijzen betalen voor de wol. Door gebrek aan werkkapitaal is Coopecan helaas nog niet in staat alle wol van haar leden op te kunnen kopen. Anastasia en Valentin zijn content met Coopecan en hopen dat Coopecan in staat zal zijn om een eigen verwerkingsfabriek voor tops, garens en op zeker moment ook kleding neer te zetten, zodat de kosten dalen en zij uiteindelijk een nog betere prijs ontvangen. Ze glunderen van trots als Peru Moda ter sprake komt waar kleding op de catwalk werd geshowd gemaakt van de wol van hun alpaca's. Ze hopen dat ze met meer inkomsten hun kinderen kunnen laten studeren zodat ze in staat zijn de alpacahouderij als een echt boerenbedrijf te managen. Ook zijn ze blij met de ondersteuning van Agriterra aan Coopecan en hopen ze veel te leren van de ontwikkelingen die Nederlandse boeren en hun coöperaties hebben doorgemaakt. Ze voelen zich door de overheid aan hun lot overgelaten en ondersteuning in welke vorm dan ook is meer dan welkom.
Dank aan
Anastasia staat dagelijks om 4 uur 's ochtends op, maakt het ontbijt klaar en gaat dan op pad met de alpaca's om ze te laten grazen. Ondertussen maken ze garens van de wol waarvan ze kleding breien. Rond 4 uur 's middags komt ze weer thuis om het avondeten te bereiden. De mannen spelen een belangrijke rol bij het scheren van de alpaca's. Elke alpaca wordt gemiddeld eens in de twee jaar geschoren. De mannen zijn ook actiever in het onderhouden van relaties en politieke betrekkingen. Ze gaan vaker naar de stad of naar een lokale markt die anderhalve dag reizen verderop ligt. Het is een ruilmarkt waar ze alpaca's, vlees, wol en kleding kunnen ruilen voor rijst, groenten, suiker, zout en andere voedingsmiddelen. Anastasia geeft aan dat het leven er de laatste jaren niet makkelijker op geworden is. De prijzen voor deze voedingsmiddelen stijgen namelijk harder dan de prijs die betaald wordt voor de wol van hun alpaca's. Hun alpaca's dalen jammer genoeg dus in waarde. Een kind een jaar naar school kunnen sturen kost minimaal 140 Peruaanse soles, terwijl de verkoop van een gezonde alpaca slechts 100 soles oplevert.
Het gezin is lid van een vereniging van alpaca en vicuña-houders, genaamd Angel de los Andes de Phinaya. De vereniging is op haar beurt weer lid van de vereniging Acrivirc. Acrivirc vertegenwoordigt ongeveer 8.000 kleine boeren die georganiseerd zijn in 50 lokale verenigingen en gemeenschappen. Acrivirc is weer lid van Coopecan. Sinds 2011 levert de vereniging van Valentin en Anastasia wol aan Coopecan, wat een zeer goede beslissing is gebleken. Doordat wolspecialisten de scheerwol voor Coopecan sorteren en classificeren kan een eerlijker prijs worden betaald aan de boer. Door te voelen, kunnen speciaal getrainde vrouwen de wol in vijf verschillende kwaliteitsklassen indelen. In plaats van dat de boer(in) een standaardbedrag krijgt per kilo, krijgt hij of zij bij Coopecan betaald naar gelang de kwaliteit van de wol. Voorheen verkochten ze de wol aan handelaren die gemiddeld 6 Peruaanse soles betaalden voor een pond wol. Dankzij Coopecan is het inkomen opgelopen tot gemiddeld 10 soles voor een pond. In 2011 hebben Valentín en Anastasia 100 pond geleverd aan Coopecan wat dus een inkomensverbetering betekent van 400 soles. Omgerekend is dat slechts 120 euro maar voor de omstandigheden waarin de familie leeft, is dat een aanzienlijke vooruitgang. De boeren leven in veelal afgelegen gebieden waar geen verharde weg naar toe gaat en geen elektriciteit is. Voor water zijn ze aangewezen op de beekjes en riviertjes met smeltwater van de besneeuwde bergtoppen en gletsjers.
Kwaliteit loont dus en daarvan zijn ook Valentin en Anastasia zich nu meer bewust. Ze weten nu beter welke alpaca's het hoogste percentage wol bezitten van hoge kwaliteit en ze kunnen daarom gerichter fokken. Ook heeft de interventie van Coopecan ervoor gezorgd dat handelaren hogere prijzen betalen voor de wol. Door gebrek aan werkkapitaal is Coopecan helaas nog niet in staat alle wol van haar leden op te kunnen kopen. Anastasia en Valentin zijn content met Coopecan en hopen dat Coopecan in staat zal zijn om een eigen verwerkingsfabriek voor tops, garens en op zeker moment ook kleding neer te zetten, zodat de kosten dalen en zij uiteindelijk een nog betere prijs ontvangen. Ze glunderen van trots als Peru Moda ter sprake komt waar kleding op de catwalk werd geshowd gemaakt van de wol van hun alpaca's. Ze hopen dat ze met meer inkomsten hun kinderen kunnen laten studeren zodat ze in staat zijn de alpacahouderij als een echt boerenbedrijf te managen. Ook zijn ze blij met de ondersteuning van Agriterra aan Coopecan en hopen ze veel te leren van de ontwikkelingen die Nederlandse boeren en hun coöperaties hebben doorgemaakt. Ze voelen zich door de overheid aan hun lot overgelaten en ondersteuning in welke vorm dan ook is meer dan welkom.
Dank aan
12 november 2012
BREI KUNST - Impressie Event
Op de website van het Stedelijk Museum Zwolle staat een filmpje waar je een impressie krijgt van het Event rondom Brei Kunst. Bekijk meer informatie hier.
Om het filmpje te kijken, klik hier.
Ellen Korth verheft breiwerk tot kunst (in samenwerking met het Handwerkcafé Zwolle)
Op 3 november hebbenn 49 mensen in het Stedelijk Museum Zwolle verschillende zelfgebreide delen samen tot één vloerkleed.
Het kleed bedekt de aluminium platen die deel uitmaken van de (geluids)installatie Utilité van Ellen Korth, onderdeel van de tentoonstelling Rituelen. Onder de bescherming van 27 breiende handen zien wij het individuele handwerk samensmelten tot een gezamenlijk, verbindend en verwarmend kunstwerk.
Het openlijk zichtbaar maken van deze werken met emotionele waarde, waarin de sporen van mensenlevens geschreven staan, voert ons tot een herwaardering van de oorspronkelijk laag geschatte huishoudelijke arbeid van vrouwen. Door de breiwerken tot kunst te verheffen haalt Ellen Korth het nobele handwerk uit de context van de huiselijkheid. Zij toont ons de draad als medium van verbinding en verbondenheid. Het warme materiaal heeft het vermogen te omhullen en geeft ons een goed gevoel. Ook het sociale aspect van het gemeenschappelijke doen en het bieden van een ruimte tot communicatie en uitwisseling wordt visueel gemaakt.
Volgens Foucault is de draad het toneel van een nieuwe filosofie. De draad is er één die weer opgenomen kan worden, ook na een breuk. De taal van de draad is er één die spreekt van levenskunst, verbond en scheuring. De tijd dat er laatdunkend werd gedaan over het breien, haken en handwerken lijkt definitief voorbij. Ariadne is verlaten.
Ellen Korth documenteert en fotografeert zelf het bijzondere groepswerk dat vanaf 3 november te zien is in het Stedelijk Museum Zwolle
© Stedelijk Museum Zwolle
|
Ellen Korth verheft breiwerk tot kunst (in samenwerking met het Handwerkcafé Zwolle)
Op 3 november hebbenn 49 mensen in het Stedelijk Museum Zwolle verschillende zelfgebreide delen samen tot één vloerkleed.
Het kleed bedekt de aluminium platen die deel uitmaken van de (geluids)installatie Utilité van Ellen Korth, onderdeel van de tentoonstelling Rituelen. Onder de bescherming van 27 breiende handen zien wij het individuele handwerk samensmelten tot een gezamenlijk, verbindend en verwarmend kunstwerk.
Het openlijk zichtbaar maken van deze werken met emotionele waarde, waarin de sporen van mensenlevens geschreven staan, voert ons tot een herwaardering van de oorspronkelijk laag geschatte huishoudelijke arbeid van vrouwen. Door de breiwerken tot kunst te verheffen haalt Ellen Korth het nobele handwerk uit de context van de huiselijkheid. Zij toont ons de draad als medium van verbinding en verbondenheid. Het warme materiaal heeft het vermogen te omhullen en geeft ons een goed gevoel. Ook het sociale aspect van het gemeenschappelijke doen en het bieden van een ruimte tot communicatie en uitwisseling wordt visueel gemaakt.
Volgens Foucault is de draad het toneel van een nieuwe filosofie. De draad is er één die weer opgenomen kan worden, ook na een breuk. De taal van de draad is er één die spreekt van levenskunst, verbond en scheuring. De tijd dat er laatdunkend werd gedaan over het breien, haken en handwerken lijkt definitief voorbij. Ariadne is verlaten.
Ellen Korth documenteert en fotografeert zelf het bijzondere groepswerk dat vanaf 3 november te zien is in het Stedelijk Museum Zwolle
08 november 2012
Finnisage Rituelen
Verkoop kunstwerkjes in Stedelijk Museum
Zwolle.
Op de tentoonstelling Rituelen in het Stedelijk Museum aan de Melkmarkt staan op de eerste verdieping 'conversation pieces' van kunstenares Jeanette Hoekstra. Bezoekers reageren hier enthousiast op. "Wat geestig", "hoe bedenk je het", "zijn ze te koop?"
Op deze laatste opmerking is Adriaan de Regt, directeur van het museum, ingegaan en heeft contact gezocht met de kunstenares van deze kleine 'conversation pieces'. Zij vindt het een aardig idee om op de laatste dag van de tentoonstelling een verkoop finissage te houden en zal daarbij zelf ook aanwezig zijn.
Deze kunstwerkjes, waar meerdere originelen van zijn, zijn te koop voor € 120,00.
De finissage en tevens verkoop is op zondag 18 november van 15 tot 17 uur.
U kunt deze dag voor de laatste keer de expositie Rituelen bezoeken en overwegen een kunstwerkje mee naar huis te nemen. Een unieke kans voor alle belangstellenden! En met de decembermaand in aantocht, ook een leuk idee voor een origineel cadeau.
Wilt u hierbij aanwezig zijn? Meldt u dan aan via info@stedelijkmuseumzwolle.nl of telefonisch op 038- 4214650.
Tentoonstelling: Rituelen
Locatie: Stedelijk Museum Zwolle, Melkmarkt 41, Zwolle
07 november 2012
BREI KUNST met Ritueel afgesloten
Het was een bijzondere middag, afgelopen zaterdag. Rond kwart voor één liep het museum vol deelnemers en belangstellenden die gekomen zijn voor het Event rondom BREI KUNST.
Ellen Korth en Handwerkcafé Zwolle hebben heel veel publiciteit in de lokale en regionale pers gekregen. En dat heeft bijgedragen aan de bekendheid rondom de tentoonstelling Rituelen en BREI KUNST in het bijzonder.
Veel deelnemers hebben gehoor gegeven aan de oproep in De Stentor om deel te nemen aan deze activiteit, maar ook via deze weblog en Twitter. Ook veel bezoekers van Handwerkcafé Zwolle hebben zich direct opgegeven om mee te werken aan dit project. Deelnemers hebben breiwerken gemaakt volgens eigen idee en met eigen keus van materiaal en kleurgebruik.
Ellen Korth exposeert op dit moment een multimediale installatie in de grote zaal van het museum. Dit naar aanleiding van haar boek Utilité. Het middendeel bestaat uit negenenveertig aluminium platen, liggen op de vloer, met daarop woorden die weergeven wat handwerken voor mensen betekent. Genoemd door mensen die geïnterviewd zijn voor Utilité.
Ná een kop koffie of thee en een korte inleiding ging het richting grote zaal in het museum.
Alle deelnemers hebben een plek gevonden langs de onderzijde van het 'kleed' van aluminium platen met uitspraken. De bezoekers zijn rondom het werk gaan staan.
De breiwerken waren allen op één plek gelegd, waar de maker zijn / haar eigen werkstuk in ontvangst nam. De breisels waren inmiddels gekoppeld aan een sleutelwoord op de aluminium plaat.
Ellen verzocht de mensen, op kousevoeten, langs het kunstwerk naar voren in de zaal te lopen, naar de 'bovenkant' van het werk. Vervolgens lopen deelnemers over het kunstwerk naar voren, om hun breisel op de aluminium plaat leggen, waarop het sleutelwoord staat dat ook aan het breisel is gekoppeld.
Deze handeling is door Ellen Korth gefotografeerd en gefilmd door Koen.
Alle negenenveertig breisels zijn op deze manier door de maker op hun plek gelegd. Aanwezigen waren stil en geconcentreerd de handelingen aan het volgen. Deze aaneenschakeling van handelingen in een cadans (b)leken een ritueel. Rituelen het thema van deze tentoonstelling.
Het bleek een mooie, bijzondere, samenwerking tussen Ellen Korth, alle deelnemers, belangstellenden en Handwerkcafé Zwolle. Het is verrassend te zien dat mensen die eenzelfde passie delen, en elkaar veelal niet persoonlijk kennen, de uitdaging aangaan om samen een kunstwerk samen te stellen.
Ellen noemde het resultaat dan ook 'Verwarmend'.
De installatie is nog te zien t/m 18 november a.s. in de grote zaal van het Stedelijk Museum Zwolle.
Het prachtige boek Utilité is hier ook te zien en te koop.
Ellen Korth en Handwerkcafé Zwolle hebben heel veel publiciteit in de lokale en regionale pers gekregen. En dat heeft bijgedragen aan de bekendheid rondom de tentoonstelling Rituelen en BREI KUNST in het bijzonder.
Veel deelnemers hebben gehoor gegeven aan de oproep in De Stentor om deel te nemen aan deze activiteit, maar ook via deze weblog en Twitter. Ook veel bezoekers van Handwerkcafé Zwolle hebben zich direct opgegeven om mee te werken aan dit project. Deelnemers hebben breiwerken gemaakt volgens eigen idee en met eigen keus van materiaal en kleurgebruik.
Ellen Korth exposeert op dit moment een multimediale installatie in de grote zaal van het museum. Dit naar aanleiding van haar boek Utilité. Het middendeel bestaat uit negenenveertig aluminium platen, liggen op de vloer, met daarop woorden die weergeven wat handwerken voor mensen betekent. Genoemd door mensen die geïnterviewd zijn voor Utilité.
Ná een kop koffie of thee en een korte inleiding ging het richting grote zaal in het museum.
Alle deelnemers hebben een plek gevonden langs de onderzijde van het 'kleed' van aluminium platen met uitspraken. De bezoekers zijn rondom het werk gaan staan.
De breiwerken waren allen op één plek gelegd, waar de maker zijn / haar eigen werkstuk in ontvangst nam. De breisels waren inmiddels gekoppeld aan een sleutelwoord op de aluminium plaat.
Foto: Gemma K. |
Deze handeling is door Ellen Korth gefotografeerd en gefilmd door Koen.
Alle negenenveertig breisels zijn op deze manier door de maker op hun plek gelegd. Aanwezigen waren stil en geconcentreerd de handelingen aan het volgen. Deze aaneenschakeling van handelingen in een cadans (b)leken een ritueel. Rituelen het thema van deze tentoonstelling.
Foto: Gemma K. |
BREI KUNST - Verwarmend |
Ellen noemde het resultaat dan ook 'Verwarmend'.
De installatie is nog te zien t/m 18 november a.s. in de grote zaal van het Stedelijk Museum Zwolle.
Het prachtige boek Utilité is hier ook te zien en te koop.
02 november 2012
Le Salon du Chocolat 2012
De wereld van Cacao en Chocolade
Ontdek 's werelds grootste event geheel in het teken van chocolade.
Het is het niet-te-missen event voor wie een passie voor dit uitzonderlijke product heeft.Dit event is ook een link tussen de cacao-producenten en alle chocolade-consumenten.
Er zijn tal van mogelijkheden in de wereld van chocolade te geraken. Meet the Grower; ontmoet de producenten achter de cacao, of ontmoet 's werelds grootste chocolatiers, bewonder unieke tentoonstellingen van uitsluitend chocolade items. Demonstraties en proeverijen ontbreken niet.
Huis Darcis |
Actrice Kim Yoo Yung showt een creatie |
Doorwerken aan ...
Handwerkcafé Zwolle staat bol van activiteiten. Dit (na-)jaar hebben we twee projecten in samenwerking met kunstenaars uitgewerkt.
Hope door en met Jan Pieter Gootjes. En BREI KUNST als onderdeel van Utilité van Ellen Korth. Laatstgenoemd project maakt deel uit van de tentoonstelling Rituelen en is nog te zien t/m 18 november a.s.
Het event rondom de verandering van het kunstwerk vindt plaats morgen, 3 november en begint om 13.00 uur in het Stedelijk Museum Zwolle.
Dat betekent niet dat er alleen rondom deze projecten gewerkt wordt aan textiele werkvormen. Het 'gewone' werk gaat volop door.
Hieronder tref je enkele foto's aan gemaakt tijdens Handwerkcafé Zwolle op 24 oktober j.l.
Hope door en met Jan Pieter Gootjes. En BREI KUNST als onderdeel van Utilité van Ellen Korth. Laatstgenoemd project maakt deel uit van de tentoonstelling Rituelen en is nog te zien t/m 18 november a.s.
Het event rondom de verandering van het kunstwerk vindt plaats morgen, 3 november en begint om 13.00 uur in het Stedelijk Museum Zwolle.
Dat betekent niet dat er alleen rondom deze projecten gewerkt wordt aan textiele werkvormen. Het 'gewone' werk gaat volop door.
Hieronder tref je enkele foto's aan gemaakt tijdens Handwerkcafé Zwolle op 24 oktober j.l.
Hierboven kun je goed zien hoe twee personen die aan eenzelfde opdracht werken,
deze geheel verschillend uitvoeren.
deze geheel verschillend uitvoeren.
Er wordt geborduurd, maar ook gequilt.
En frivolité komt weer in zwang!
Je ziet, veel diversiteit in Handwerkcafé Zwolle. Het is een bijzondere plek waar we elkaar blijven inspireren en, indien nodig, verder helpen.